توصیه‌های Andrew Ng برای استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌ها

توصیه‌های Andrew Ng برای استفاده از هوش مصنوعی در شرکت‌ها

اندرو انگ (Andrew Ng) رئیس سابق Google Brain، دانشمند ارشد Baidu و همچنین موسس سایت Coursera است که به صورت منظم کلاس‌هایی را به صورت آنلاین و یا در دانشگاه استنفورد برگزار می‌کند. او همچنین موسس شرکت Landing AI است که به کارخانه‌‌ها و تولیدکنندگان صنعتی کمک می‌کند تا بتوانند مدل‌های منطبق بر بینایی کامپیوتر را اجرا کنند.

این تجارب باعث شده است که Andrew Ng درک عمیقی از موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی داشته باشد و به خوبی محدودیت‌های این تکنولوژی را بشناسد. او با بررسی شرکت‌های مختلف که به دنبال استفاده از فناوری هوش مصنوعی در کارهایشان هستند، به این نتیجه رسیده است که شرکت‌ها انتظارات نامتعارفی از فناوری هوش مصنوعی دارند. در ادامه توصیه‌های او که در مصاحبه با سایت protocol بیان کرده است را اعلام می‌کنیم.

شرکت‌ها چگونه از هوش مصنوعی در فعالیت‌هایشان استفاده کنند؟

اندرو انگ اعتقاد دارد که در آینده‌ی نزدیک اکثر شرکت‌ها از فناوری هوش مصنوعی در فعالیت‌هایشان استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال حاضر حداقل یک پروژه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده‌اند و از این بابت جلوتر از سایرین هستند. البته این اتفاق برای صنایع سنتی که هنوز موج دیجیتالی شدن در آن‌ها به‌وجود نیامده است قدری زود به نظر می‌رسد.

یکی از کارهای مهمی که شرکت‌ها در این مسیر می‌توانند انجام دهند، تعریف اهداف کوتاه‌مدت است. در واقع شرکت‌ها باید قدم به قدم در این مسیر پای بگذارند. با تعریف پروژه‌های کوچک و اتمام آن‌ها، این شرکت‌ها یاد می‌گیرند که چگونه باید پروژه‌های بعدی را تعریف کنند. متاسفانه بعضی از شرکت‌ها پروژه‌های بزرگی برای خودشان تعریف می‌کنند که در انجام آن‌ها دچار مشکل می‌شوند. «این که اولین پروژه شما یک پروژه 10 میلیون دلاری نباشد مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. بهتر است برای شروع پروژه‌های 50 تا 200 هزار دلاری تعریف کنید. نگاه شما به این پروژه‌ها باید صرفا یادگیری و کسب تجربه باشد تا درآمدزایی.»

یکی از چالش‌های هوش مصنوعی این است که برای درک این که چه چیزی امکان‌پذیر است و چه چیزی نیست، به مقدار کافی دانش فنی نیاز است. هنوز برخی از شرکت‌ها بر روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از نظر فنی غیرممکن هستند و یا با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی و یا حتی تکنولوژی‌های نسل‌های بعد نیز هم‌خوانی ندارند. به عنوان مثال در حال حاضر ساخت یک چت بات که بتواند تمام سوالات مشتریان را به شکلی متقابل پاسخ دهد، غیرممکن است.

اندرو انگ درباره دلایلش برای ورود به دنیای تولیدات صنعتی این‌گونه می‌گوید: «من همیشه در مراکز صنعتی مشکلات مشابهی را مشاهده می‌کردم. این مراکز همواره در بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در کنار نیروی‌های انسانی دچار مشکل بودند. هزاران پروژه در این مسأله دچار مشکل شده بودند؛ زیرا حتی اگر یک شرکت بتواند یک مدل هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کند، بسیار دشوار است که بتواند تمام نرم‌افزارهای پیرامون را نیز بر اساس آن تغییر دهد. ما در نهایت LandingLens را ساختیم که یک پلتفرم داده‌محور و منطبق بر یادگیری ماشین است. ما به کارخانه‌ها کمک کردیم تا بتوانند بیش از 10 برابر عملکردشان را بهبود دهند.»

اندو انگ به شرکت‌های مختلف توصیه می‌کند که ظرفیت‌های هوش مصنوعی خود را بشناسند و از یک فلسفه‌ی درست و ابزارهای مناسب برای این هدف استفاده کنند. در صورت توجه به این نکات فناوری هوش مصنوعی می‌تواند کارایی آن‌ها را افزایش دهد و همچنین باعث کاهش هزینه‌های آن‌ها شود.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی